<< Click to Display Table of Contents >> Navigering Skattemelding og næringsspesifikasjon > Innsending og validering > Hvordan legger jeg til vedlegg? |
Sist oppdatert: 11.04.2024
Vedlegg er tilgjengelig i Rapportering og Altinn > Vedlegg til forsendelser.
Vedlegg kan også åpnes direkte fra innsendingsbildet Skattemelding til Altinn: |
Når du har lagt inn vedlegget du ønsker å sende med, må du sette en rekke alternativer for dokumentet slik at vedlegges sendes riktig.
Det gjør du ved å trykke på pilen bak feltet Ingen koblinger:
I vinduet som kommer opp må man legge til Vedleggskategori, hvilket Dokument vedlegget tilhører (Skattemelding eller Næringsspesifikasjon) og hvorvidt vedlegget er generelt eller tilhører et gitt felt (post) i skattemeldingen.
Når man skal knytte et vedlegg til et spesielt felt i skattemeldingen eller i næringsspesifiasjonen så velger man Vedlegg på feltnivå i feltet Vedleggstype:
Man må deretter velge en felt-kobling, ved å trykke på knappen Velg felt som vedlegget gjelder. I vinduet man da får opp kan man trykke seg nedover i nivåene for å finne for eksempel et spesifikt beløpsfelt som vist i bildet under. Eller man kan velge en hel kategori som for eksempel Saldoavskrevet anleggsmiddel. Når man har markert stedet man ønsker å feste vedlegget så trykker man på knappen Velg nederst i høyre hjørne: |
Andre aktuelle artikler
Generelt om innsending av skattemeldingen
Steg-for-steg innsending av Skattemelding
Skattemeldingskontroll og valideringstjenesten
Redigerer en innsendt skattemelding (Kun for ENK/PERS)