<< Click to Display Table of Contents >> Navigering Skattemelding og næringsspesifikasjon > Innsending og validering > Hvordan legger jeg til vedlegg i skattemeldingen? |
Sist oppdatert: 15.03.2025
Denne artikkelen viser hvordan man kan legge til vedlegg i Skattemeldingen og næringsspesifikasjonen.
For å legge ved vedlegg i Årsregnskapet gå til artikkelen Signering og innsending av årsregnskapet.
Vedlegg kan også åpnes direkte fra innsendingsbildet Skattemelding til Altinn: |
Når du har lagt inn vedlegget du ønsker å sende med, trykk på pilen bak feltet Ingen koblinger:
En nedtrekksmeny åpner seg, her må man legge til Vedleggskategori, hvilket Dokument vedlegget tilhører (Skattemelding eller Næringsspesifikasjon) og hvorvidt vedlegget er generelt eller tilhører et gitt felt (post) i skattemeldingen.
Når man skal knytte et vedlegg til et spesielt felt i skattemeldingen eller i næringsspesifikasjonen så velger man Vedlegg på feltnivå i feltet Vedleggstype:
Man må deretter velge en felt-kobling, ved å trykke på knappen Velg felt som vedlegget gjelder. Et nytt vindu åpner seg hvor man kan man trykke seg nedover i nivåene for å finne frem til f.eks et spesifikt beløpsfelt som vist i bildet under. Man kan også knytte vedlegget til en hel kategori f.eks Saldoavskrevet anleggsmiddel. Når man har markert stedet man ønsker å feste vedlegget så trykker man på knappen Velg nederst i høyre hjørne: |
Andre aktuelle artikler
Generelt om innsending av skattemeldingen
Steg-for-steg innsending av Skattemelding
Skattemeldingskontroll og valideringstjenesten
Redigerer en innsendt skattemelding (Kun for ENK/PERS)