Hvordan legger jeg til vedlegg?

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigering  Skattemelding og næringsspesifikasjon > Innsending og validering >

Hvordan legger jeg til vedlegg?

Sist oppdatert: 11.04.2024

 

Vedlegg er tilgjengelig i Rapportering og Altinn > Vedlegg til forsendelser.

 

 

hmtoggle_arrow1Vis meg hvordan jeg åpner Vedlegg til forsendelser

 

 

 

 

Når du har lagt inn vedlegget du ønsker å sende med, må du sette en rekke alternativer for dokumentet slik at vedlegges sendes riktig.

Det gjør du ved å trykke på pilen bak feltet Ingen koblinger:

2024-02-10_1312

 

I vinduet som kommer opp må man legge til Vedleggskategori, hvilket Dokument vedlegget tilhører (Skattemelding eller Næringsspesifikasjon) og hvorvidt vedlegget er generelt eller tilhører et gitt felt (post) i skattemeldingen.

2024-02-10_1314

 

 

hmtoggle_arrow1Hvordan tilknytter jeg et vedlegg på feltnivå?

 

 

 

 

 

Andre aktuelle artikler

 

Generelt om innsending av skattemeldingen

 

Steg-for-steg innsending av Skattemelding

 

Skattemeldingskontroll og valideringstjenesten

 

Revisorsignatur

 

Redigerer en innsendt skattemelding (Kun for ENK/PERS)

 

Forhåndsfastsetting