Generere eierspesifikke dokumenter

<< Klikk for å vise innholdsfortegnelsen >>

Navigering:  Rapportering og Altinn > Dokumentsett >

Generere eierspesifikke dokumenter

 

1.

Velg Dokumentsett i menyen under Rapportering og Altinn:

 

2020-12-16_0843

2.

Opprett så et dokumentsett i venstre marg ved å trykke på Opprett.

3.

I hovedbildet legger man til dokumenter fra merket utskrift, for eksempel RF-1215 og RF-1221 evt RF-1233.

 

2020-12-16_0845

4.

Velg så Forsendelse i øverste menyrad:

 

2020-12-16_0846

 

5.

En veiviser åpner seg i et nytt vindu, her kan man velge mellom Lagre eller Send på e-post:

 

2020-12-16_0847

 

6.

Send på e-post:

Velg Generer eierspesifikk eksport, det betyr at hver deltaker da evt får en kopi av skjema RF-1215 og sin deltakeroppgave tilordnet. Velger man Send på epost kan man enkelt sende oppgavene til hver deltaker (e-postadresse bør da være registrert i personregisteret for deltakerne). Trykk Neste.

 

Her vises en liste over alle mottakere, med e-postadressen som er registrert i Personregisteret. Trykk Neste.

 

Maestro kommer med forslag til tekst i e-posten, men man kan også skrive inn sin egen. Trykk Neste.

 

Det vises en forhåndsvisning av de første 10 utsendelsene. Trykk Ferdig og e-postene blir sendt.

 

7.

Lagre:

Velg Generer eierspesifikk eksport. Velger man Lagre, kan man lagre filene på ønsket sted. Trykk Neste.

 

Her vises en liste over alle mottakere, med e-postadressen som er registrert i Personregisteret. Trykk Neste.

 

Her kan man lage filnavnet til dokumentene. Dra og slipp koder opp til feltet Ønsket dokumentnavn. Når man er fornøyd med dokumentnavnet, kan man lagre det til mal, så slipper man å gjøre den samme jobben senere. Trykk Ferdig.

 

2020-12-16_0911

 

Siste steg i veiviseren er å velge lagringsområde for filene.